When I was young
I'd listen to the radio
Waitin' for my favorite songs
When they played I'd sing along,
It made me smile

Those were such happy times
And not so long ago
How I wondered where they'd gone
But they're back again
Just like a long lost friend
All the songs I loved so well

(*)Every Sha-la-la-la
Every Wo-wo-wo
Still shines
Every shing-a-ling-a-ling
That they're starting to sing's
So fine

When they get to the part
Where he's breakin' her heart
It can really make me cry
Just like before
It's yesterday once more

Lookin' back on how it was
In years gone by
And the good time that I had
Makes today seem rather sad
So much has changed

It was songs of love that
I would sing to then
And I'd memorize each word
Those old melodies
Still sound so good to me
As they melt the years away


All my best memories
Come back clearly to me
Some can even make me cry
Just like before
It's yesterday once more

昨日重現

年輕時候的我,喜歡守在收音機旁,
等候喜愛歌曲的播放,然後跟著一同哼唱。
這帶給了我歡笑。

那真是一段愉快的時光。
而不久前我才感歎它的消逝,但如今它又回來,
就像流散許久的朋友。這些我所熱愛的歌曲,

每一句Sha-la-la-la,每一句Wo-o-wo-o依舊盈繞耳旁。
他們唱的每一句Shing-a-ling-a-ling依舊美妙如常,

當唱到他傷她心的地方,一如往昔地,我淚落雙行。
這正是昨日重現的景象。

回首當年的光景和我曾擁有的歡樂時光,
使得今日格外地蒼涼,因為物換星移,人事全非。

那些我曾唱過的愛情歌曲,我都記得每字每句。
那些逐漸消失在歲月裡的古老旋律,聽來依舊甜蜜。

每一句Sha-la-la-la,每一句Wo-o-wo-o依舊美妙如常。
他們唱的每一句Shing-a-ling-a-ling依舊美妙。

我最美好的回憶,清晰地呈現眼前,一如往昔地,
我又淚落隻行。這正是昨日重現的情況。

*每一句Sha-la-la-la,每一句Wo-o-wo-o,他們唱的每一句
Shing-a-ling-a-ling,依舊美妙如常。*


這首歌真的印象太深了


是考二技時,第一首在補習班學會的英文歌


蠻喜歡那英文老師輕鬆式的教學方法


想想,在升學主義掛帥的補習班裡


上課內容居然不是考前重點,而是一首英文歌


哇,真的讓我對那口愛的英文老師感到佩服啊


那堂課真的是令我永生難忘


主要是這首歌的單字不難,特別容易學


每個人朗朗上口,幾乎都是盡情的大聲哼唱


真是過癮到極點


到現在,我聽到這首歌時,就會不自覺想當初


那美好的年輕時代啊



 

arrow
arrow
    全站熱搜

    snoopy的愛好者 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()